Friday, January 30, 2009

Jom Baca Buku Baru !!!


Salam alaik~...Pada pagi tadi,alhamdulillah hati saya terdetik untuk membeli 2 buah buku di Pustaka Rezeki Harapan,Wisma Yakin...Rancangan asalnya,saya ke KL hanya untuk membeli hadis 40 yang ditempah oleh sahabat2 saya..Tapi biasalah kan,bila dah pi kedai buku,mata mesti jadi rambang...tangan pun gatal nak belek2 buku yang dilihat..So,nak X nak,kena jugaklah keluarkan duit dari dompet untuk memenuhi hati yang mengidam..Apepun,bila fikirkan yang diri ini sangat2 ketandusan ilmu,rasenya X rugi pun kalau kita laburkan duit kita untuk membina jambatan ilmu itu...X gitu ke?~Huhu~...Berikut ialah buku2 yang telah saya beli :

1.Menjadi Survivor dalam Dunia Penuh Mencabar

Sebenarnya,dah lama saya mencari buku ini,tapi X jumpa2...sampailah hari ini,alhamdulillah bertemu jugak jodoh saya dengan buku ini~Huhu~...Saya mengenali "Si Dia" semasa fasilitator saya pada Program Jalinan Ukhuwah (PJU) APIS, promote untuk beli buku ini.Kelebihan buku ini ialah,ia membincangkan dengan detail tentang masalah2 gejala sosial yang berlaku seperti Zina,Blackmetal,Coupling dan banyak lagi...Persoalan yang dibawa ialah "Apakah peranan kita" dalam mengatasi semua masalah gejala sosial ini...Nak tahu lebih lanjut..Silalah beli ye!!


2.Quantum Dakwah dan Tarbiyah


Time kat kedai tadi,itulah first time saya tengok buku ini...ia adalah buku Indonesia..Bahasa pun dalam bahasa Indonesia..Tapi ia agak mudah difahami.Kelebihan buku ini ialah,ia memperjelaskan tentang gerak kerja dakwah dengan detail...ia agak berbeza dengan buku fiqh dakwah yang lain kerana gaya bahasanya agak santai dan tidak terlalu berat...Ditambah pula dengan penambahan kaitan dengan falsafah barat..ia menjadikan kandungan isinya tampak menaik dan kreatif...Apepun saya suka falsafah yang dibawa iaitu "Setiap manusia yang mengucap kalimah syahadah adalah Daie"...Nak tau dgn lebih detail,Silalah korbankan duit anda untuk membeli buku ini ye~Huhu~...Akhir kata,Wassalam.

No comments: