Wednesday, January 28, 2009

Apa Peranan Kita?


Salam alaik~..Sejak akhir2 ini,kita digemparkan dengan berita2 tentang penderitaan rakyat Palestin yang ditindas oleh puak Zionis(Yahudi Laknatullah)...Habis gempar semua media bercerita dan mengulas tentang isu Palestin..Kalo tengok muka depan Surat khabar,mesti ada gambar2 anak2 Palestin dibunuh dengan kejam...Kalo tengok Tv pulak..time slot iklan,kalo sesiapa perasanlah..time nilah Seorang isteri bakal PM keluar Tv untuk meminta derma Palestin~Hebat2~..Publisitinya seolah2 Palestin baru je diserang dalam tempoh sebulan dua ini..

Tapi ketahuilah wahai sahabat2 sekalian,Palestin bukannya dijajah dalam masa sebulan dua ini...Tapi mereka telah menderita sejak 60 TAHUN yang lalu...Cuba bayangkan,betapa seksanya mereka...Dibunuh...Dirogol...Rumahnya diroboh...Kepalanya dipijak... dan banyak lagi penyeksaan yang dirasai oleh mereka...Persoalannya,adakah kita sekadar melihat penyeksaan saudara2 kita di hadapan televisyen dan surat khabar tanpa terdetik di hati kita untuk menolong mereka?Jadi sebenarnya,apa peranan kita terhadap mereka?


1.Boikot barangan yahudi dan Amerika



2.Mendoakan keselamatan & keamanan mereka...


3. Menderma semampu yang mungkin


4.Membina kekuatan Umat Islam

" Jangan mimpi Umat Islam untuk bersatu mengalahkan kami jika bilangan solat Subuh berjemaah di masjid tidak seramai bilangan jemaah pada Solat Jumaat"
(Kata2 seorang Jeneral Yahudi)

No comments: